nuff

Wednesday, August 10, 2016

KEUSAHAWANAN MPU2222

10 Ogos 2016

Saya mengajar tajuk kreativiti dalam keusahawanan. Pelajar menghayati makna kreativiti dengan cara membina kotak dari kertas terpakai.

Semua 30 orang pelajar berjaya membina kotak. Saya dapati ramai yang buat secara teliti. Ada yang membantu kawan. 
Apakah nilai tersirat membina kotak itu? 
Apakah kaitannya dengan keusahawanan?

11 Ogos 2016
Saya mengajar mengaplikasikan Piramit Pembelajaran  yang berikut;

Mereka  membaca  atikel yang saya beri. Selepas itu mereka menulis laporan. Seterusnya mereka membaca laloran daripada tiga orang rakan yang membaca atikel yang berlainan tajuk. Seterusnya mereka secara berpasangan menerangkan kepada kawan mereka apa yang mereka faham tentang segala yang difahami.

Untuk kenangan, saya merakam gambar mereka.

Sibuk siapkan tugasan.

No comments:

Post a Comment