nuff

Friday, May 16, 2014

Khasiat Daun Durian Belanda


Malam ini saya memetik 10 helai daun durian belanda di belakang rumah. Saya basuh dan rebus. Selepas mendidih biarkan beberapa minit dan kemudian minum. Wah rasanya enak, ada lemak-lemak sedikit. Warna airnya jernih kehijauan.

Khasiatnya nak tahu? Melalui maklumat dari internet, katanya boleh menghindar penyakit kanser dan macam-macam lagi.


Kalau hendak tahu lebih lanjut lagi sila taip sahaja “Khasiat daun durian belanda” dalam internet, banyak sekali maklumat yang anda boleh dapat.

Daun durian belanda yang baru dipetik. Saya pilih daun yang muda.
 
 
Saya minum air durian belanda yang suam. Huh enaknya. Katanya boleh mengubatkan banyak penyakit dan menambah kesihatan badan.
 
Saya masih mencuba dan menyelidik.

Satu lagi kegunaan daun db ini ialah buat mandi serum. Celurkan lebih kurang 10 helai daun db dalam air panas. Biakan 30 minit. Gunakan air rebusan sebagai bilasan akhir seluruh badan. Daunnya yang telah lembut itu dilomorkan ke pipi. Saya telah cuba malam tadi.  Memang rasa 

4 comments:

jusinfiniti said...

...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4. insya allah. memusnahkan dan mematikan sel sel kanser.. harga cuma rm180 tetapi herba warisan ini terlalu berkesan dan saya jamin tuan tuan dan puan puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh...daun daun herba warisan terpilih memang tidak akan jumpa di mana mana.percaya lah.. .. .merawat dan membaik pulih...jangan biar sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik di rawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi... sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser...saya akan membantu merawat hingga sembuh Penawar kanser dan herba: Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi bagai mana untuk hadapi kanser..cara2 utk bdepan knser..pemakanan..dan nasihat2 utk anda..pada anda kanser adalah petama dalam hidup...pada sy yg dh jumpa ramai pesakit..munkin kita bley bkongsi pendapat n bgai mna hendak merawat sampai sembuh..sy hulur kn tangan pd anda..sambut lh sebelum telambat..ramai pesakit sy sudah sembuh.anda bila lagi....hubungi atau wasup kan saya dengan segera.0174687570 mohd zuhairi NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

Unknown said...

askum... .sye nk tye ubt nie bleh x utk tnggi darah putih.

jusinfiniti said...

slm

jusinfiniti said...

▪Puan Noraini Yusof pesakit kanser payudara tahap 3 ketulan kanser 13.3 cm
Skg sudah sembuh sepenuhnya dan nanti boleh layari you tube lihat puan Noraini yusof bercerita atau banyak lagi pesakit2 yang lain


▪Adik Izzat b.Muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dah sembuh.
Gurunya beritahu dia tak pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dgn jus herba yg memberi tenaga sekaligus merawat.Dia mengambil jus herba ini dari kanser tahap 4 sehingga sembuh.

▪Kanser Limforma B - cel tahap 4
En Shahrizal bin Taib, 41 tahun, disahkan kanser Limforma Tahap 4 pada bulan 10 ,tahun 2020. Dia mula minum jus herba pada bulan February 2021. Pernah jalani kimoterapi 8kali dan radioterapi 15kali. Dia dpt sokongan moral daripada keluarga dan rakan -rakan sepanjang rawatan. Dia minum jus herba ini semasa dalam kimoterapi tetapi badan terasa bertenaga, kuat dan selera makan ada seperti biasa mcm orang x sihat. Dia pernah ambil air tulang belakang 8kali dan bone marrow 2kali. Sekarang ni dah sembuh dan temujanji hospital pergi mcm biasa tapi jus herba Jutawan tak pernah tinggal, minum hari-hari.



▪️Pesakit radang paru-paru Copd.

En. Abd Kadir bin Sumardi,42 tahun,dia disahkan mengidap radang paru-paru pada akhir tahun 2020. Petanda awal sakit ialah batuk tak berhenti selama 3 bulan. Batuk yang berkahak dan adakalanya berdarah. Dia mendapatkn rawatan klinik kerajaan dan swasta tp batuk tetap tak sembuh. Selain itu sukar bernafas dan dada terasa sakit.
Banyak rawatan alternatif yg diambil tapi tak berkesan. Rawatan hospital diteruskan termasuk prosedur X-ray dan sebagainya. Doktor mengesahkan dia mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran alam sekitar yang mengandungi bahan kimia. Dgn bantuan sahabatnya yg telah berkongsi testimoni pengguna yang lain di facebook Jutawan Herbs, dia menghubungi sy untuk mencuba herba ini. Alhamdulillah dlm masa 2 minggu minum jus dah ada kesan.Batuk makin berkurang, nafas makin lancar ,dia minum 2 jenis jus selama beberapa bulan sehingga masalah pernafasan dan batuk terus sembuh. Penyakit radang paru-paru copd adalah penyakit yang tiada ubatnya dan pesakit perlu menggunakan oksigen sekiranya semakin teruk. Tapi sehingga kini dia makin sihat dan terus minum jus sampai sekarang.

▪Sakit lutut kronik.

Puan Rohana binti Ismail dulunya seorang cergas dan aktif dalam aktiviti lasak seperti mendaki gunung-gunung di Malaysia termasuk lah gunung kinabalu. Dia ceritakan pada sy masalah lututnya yg bengkak dan dah lama menahan sakit. Dia terpaksa lupakan semua aktiviti lasak. Turun naik tangga mengiring dan berjalan pn perlahan. Sy syorkan dia cuba minum herba dan dia minum dlm masa 2 minggu, lututnya yang bengkak dah surut. Aktiviti lasak pun dia dh boleh buat,dengan berjoging ,naik bukit 8km jauhnya, lutut dah kuat. Kalau dia boleh sembuh,kenapa tidak anda?, boleh juga bertanya sendiri testimoni² saya jika anda ada dalam group whatsApp Jutawan Herbs.

▪️Puan Rasmani Binti Md Noh pesakit lutut kronik, dia bercerita pada sy yg dia terpaksa berjalan mengesot - esot atas lantai dan kalau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi, tulang bergesel, sgt sakit.Nak masak pun terpaksa duduk atas kerusi sbb tak mampu berdiri lama. Tapi lepas 6 hari minum jus herba, dia hubungi sy dan beritahu dia dah boleh berjalan macam biasa dan saraf kaki dah tak rasa tegang dan sakit. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.



Sekiranya anda berminat nak tahu lebih banyak testimoni daripada pesakit yang sudah sembuh selepas mengambil jus ini, anda boleh menonton video-video di Youtube channel Jutawan Herbs , di blog Jutawan Herbs dan kami pun ada group whatsApp pesakit kanser, untuk berkongsi pengalaman dan rawatan.

Boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut.

En Mohd Zuhairi 017-4687570
Pengasas Jutawan Herbs

Post a Comment