nuff

Sunday, April 9, 2017

KUASA INFINITI

09 April 2017. 

Saya jumpa buku ini di sebuah kedai buku di Bandar Seri Begawan. Buku ini sudah usang menandakan telah lama di situ. Saya lihat di muka dalam, tahun cetakan 1999. Sudah sembilan tahun ia di situ. Harga offer $8.70 sahaja. Saya lihat resit, harga asal ialah $17.40. Walaupun kelihatan usang saya yakin banyak yang boleh ditimba dari hasil tulisan Anthony Robins ini.  Saya mahu memanfaatkannya.

Tulisannya halus dari biasa dan jarak antara baris juga dekat menyebabkan bacaan jadi lambat.

✔"Untuk usaha yang berdisplin banyak ganjarannya." ...Jim Rohn,  ms11.

✔Kejayaan memerlukan tindakan yang logik dan konsisten dan jalan-jalan tertentu untuk kecemerlangan, yang boleh dicapai oleh kita semua.
1. Tindakan yang sesuai
2. Berterusan
3. Memenuhi peraturan

✔AR banyak menghuraikan "berjalan atas bara." dan bercakap fasal prinsip NLP.
✔ Kita mesti cabut rumput di halaman kita tiap-tiap hari.

✔ Lakukan apa yang anda boleh, dengan apa yang anda miliki, di mana sahaja anda berada. ........ Theodore Roosevelt.
Gunakan segenap kemampuan sendiri.
Usahalah bersungguh-sungguh.
Berdikari. Tidak perlu meminjam.
Tidak perlu meminta.
Lakukan sentiasa di mana kita sahaja kita berada.

✔ Kebolehan luar biasa datangnya dari siri latihan serta pendidikan yg berkualiti dan berterusan dalam tempoh ysng lama.

✔Jika anda boleh membaca tentang pencapaian orang lain, anda boleh mewujudkan kepercayaan yang membolehkan anda berjaya.

Mengambil contoh pengalaman kejayaan orang lain boleh menjimatkan masa dan kos untuk berjaya, mungkin lebih berjaya lagi.

No comments:

Post a Comment