nuff

Friday, May 16, 2014

Bunga Kantan


Setahun setengah yang lalu saya menanam rizum pokok kantan di belakang rumah. Ada enam perdu semuanya. Saya baja dan kawal rumput liar. Akhirnya hari ini saya sudah mula memetik bunganya.

 Apakah khasiat bunga kantan? Sila pergi ke blog di bawah ini.

http://ping.busuk.org/v/214456/khasiat-bunga-kantan.html

 Benih pokok kantan saya perolehi daripada Makcik Timah di sebelah rumah. Terima kasih Makcik.


  15 Jun 2014
Aku lihat bunga kantan makin banyak muncul. Ada di antaranya telah matang benar.  Aku pungut... dapat semblian kuntum. Baunya nyaman sekali..

2 comments:

Nor Hanis said...

Nak masak apa ni ayah?

Yahya Zainal Abidin said...

Emak dah masak ikan tenggiri asam tempoyak campur perencah bunga kantan. Sedapnya makan nasi malam ini.

Post a Comment